Zdravím všechny přátele, kamarády a příznivce skútrů ČZ. Když jsem si v roce 2006 k padesátým narozeninám zrenovoval ČEZETU 502 a začal s partou skvělých kamarádů jezdit na srazy a výlety, které vždycky naplnily můj život další energií, byl jsem velmi šťastný. Bohužel čas rychle ubíhá a zdravotní stav se trošku zhoršoval, konkrétně silná artróza kyčelního kloubu a operace se už třetím rokem odkládá, a pravá noha nezaručuje bezpečnou oporu, rozhodl jsem se, že ke skútru připojím postranní vozík.
Tento nápad dozrál definitivně před necelými dvěma lety a začal jsem se zajímat o možnost jak DRUZETU sehnat. Občas se objevila ojedinělá nabídka, ale kupovat vrak za nehorázné peníze mě příliš neoslovilo. Rozhodl jsem se, ke stavbě repliky, tímto děkuji všem kamarádům za poskytnutí rad, dokumentace a fotografií.
Vodítkem ke stavbě byla kniha " ČEZETA a skútry J. F. Kocha " , podle nákresu v knize jsem si dopočítal měřítko a doplnil další kóty. Pak bylo nutné zvážit výrobní možnosti a odtud jsem vycházel. Nosný rám podvozku nebylo tak těžké vyrobit i se závěsy na karoserii skútru, pak ale následovala výroba karoserie loďky. Toto jsem řešil obdobnou technologií jak při výrobě letadla tzn. na nosnou konstrukci svařenou z hliníkových trubek nalepit a přinýtovat jednotlivé panely pláště a pak už jen natřít základem na lehké kovy, tmelit, vybrousit, nalakovat a smontovat, jak jednoduché.
K úplnému finálnímu dokončení chybí ještě slepé světlo na čumák, ale je to v řešení s kovotlačitelem. Doufám, že se mně podaří na základě potvrzení z ČZ Strakonice úspěšně zapsat změnu do TP.
Už teď se těším na další společné výlety a srazy.
s pozdravem Petr
Komentáře