Nejprestižnější závod historických sportovních a závodních vozidel do vrchu - 4. memoriál Klausenrennen se konal 22.–24. 9. 2006 ve švýcarském Linthalu. V roce 1926 zde začínala svou mezinárodní úspěšnou kariéru česká legendární závodnice na automobilech Bugatti E. Junková. Jela tehdy na vítězstí a dlouho za sebou držela světoznámou mužskou konkurenci. Kdyby neměla technické potíže, dosáhla by v silné konkurenci daleko lepší než 11. nejlepší čas.
Jako tehdy stál letos na startovní čáře přes 350 strojů většinou se vzácným rodokmenem, mnohé z nich už byly na Klausenu úspěšní. Auta, které znají i naši diváci z předválečných závodů na Masarykově okruhu, motocykly, které jezdily slavné tourist Trophy. Některé skvosty byly uvolněny z muzeí. Jezdci jeli za kvílení kompresorů jako za starých časů. Po osmdesáti letech stáli na startu opět čeští závodníci.
Nejrychlejší časy v dalších kategoriích hovoří za vše. Dosáhli jich Jost Wildbolz na monopostu ERA typ B z roku 1935, který překonal absolutní record a Georg Kaufman na monopostu Maserati 4 CL z roku 1939 - oba na strojích se slavnou závodní historií. Skvělého času dosáhl také Robert Fink s Alfou Romeo P3 Typo B se kterou Rudolf Caracciola zajel v roce 1932 nejrychlejší čas.
Závod z městečka Linthalu (662 m.n.m.) do sedla Klausen (1948 m.n.m.) na horské trati o délce 21,5 km se zde jezdil od roku 1922 do roku 1934. Překrásná alpská trať má 136 zatáček. Před třinácti lety se po velkém úsilí podařilo vzkřísit tento závod a Bernhard Brägger vypsal „ 1.Memorial Klausenrennen pro sportovní a závodní automobily, motocykly, sidecary a tříkolky vyrobené v letech 1905 až 1939”. Tato událost se opakuje pouze každé 4 roky a tak kdo by se chtěl na další Memorial na Klausenpassu do Švýcarska zajet podívat, musí počkat až do roku 2010.
Další moc pěkné fotky jsou ve fotogalerii.
Zapsali a nafotili J. Křemeček, K.Kupka a Jirka Pollak
O závodech si můžete přečíst taky zde.