odvzdušnění nádrže

Více
13. dub 2020 06:33 #1 od vili603
Odpověděl vili603 pro téma odvzdušnění nádrže
:) jasne ved si pamatam aj si mi poslal vzorku...

no každopadne dakujem za radu... skusim bavat menej benzinu nech to tam nevyteka z toho... prerabat to nebudem jedine ze by som zaslepil ten otvor av vyvrtal do viecka..

Kazdopadne dakujem som rad ze to mam povodne... este sa mi prosim ta pozri-- te ak mate cas na ten ventil.....co mam temu este jednu ten ma trapi..

dakujem VH

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2020 19:48 #2 od Martin Diviš
Odpověděl Martin Diviš pro téma odvzdušnění nádrže
Mám stejný stroj a už jednou jsem ti radil s barvou, snad poradím i teď. Zdá se, že to máš správně. Mám zcela původní a mám to stejné. To, že to na pozdějších strojích bylo jinak, mělo asi svůj důvod, v tom tkví kouzlo 1. sérií . Kupodivu s tím nemám problém. Šroub stačí pořádně pročistí a nádrž nenalevat do plná.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2020 17:08 - 12. dub 2020 17:28 #3 od pedol
Odpověděl pedol pro téma odvzdušnění nádrže
to 505:
Jste příliš skromný, vaše katalogy jsou top, hodně často je používám.
K tomu šroubku.
Přejel jsem katolog očima jen zběžně a myslel jsem si, že ta tečka patří k vynášecí čáře.
Jak to vylepšit? Koketuji s myšlenkou přivázat na závit šroubku malilinký čtvereček prezervativu pomocí dvou tenkých nití tak, aby překrýval boční otvor šroubku. Byl by to jakýsi zpětný ventilek, vzduch do nádrže ano, benzín z nádrže ne. Jen jestli se ten latex benzínem nenaleptá, vlastní zkušenot nemám :-)
Aby "ventilek" lépe těsnil, dala by se část nefunkčního závitu od hlavy až kousek pod otvůrek strhnout do hladka. Pak by se mohla i dát šikovná pružná trubička na pricipu ventilku veloduší.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2020 11:35 #4 od 505
Odpověděl 505 pro téma odvzdušnění nádrže
Pane Pedol vy máte fotku nádrže z 502 nebo 505, u nádrží 501 ze začátku výroby to nejspíš bylo jinak, pochybuji že by tohle zrovna někdo někdy předělával. S tímhle problémem to bude poněkud složitější protože modelům 501 se věnuje výrazně méně sběratelů a hodinářúm z roku 57 už vůbec, zkusil bych kontaktovat Marcela Malypetra ten by mohl vědět víc.
Před časem jsem naskenoval jeden z prvních katalogů na 501, není to teda dokonalý a ještě úplně hotový, ale když vidím některý listy z katalogu v zoufalé kvalitě tak to moje je uplnej luxus.
zde katalog 501

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2020 07:21 - 12. dub 2020 08:04 #5 od vili603
Odpověděl vili603 pro téma odvzdušnění nádrže
zdravim,
pre istotu som to nafotil aj z inych stran ci nahodou tam nieco nevidno..To by bolo fajn keby sa mi ozval pan co ma rok 57 ako to tam bolo riesene...priznam sa nechcem ist na slepo a dokalicit tu nadrz.. ale..

Ta dierka v tom otvore nosica by mala asi vyustit niekam.. tak skusim nieco vymysliet len sa k nej tazko dostat a nechcem tam nieco zalomit... nejaky tenky prizinovy droz citam som tu ze ihlu na maso...cize je predpoklad ze kedze tam je ta dierka by mala mat vyustenie niekde zvonka nadrze aby to vlastne plnilo ten ucel....uvazujem spravne?
dik vh

PS prave si tu citam o tom ale vyzera to odvzdusnenie asi riesili tak ako mam... vid schema.... je tam zakresleny ten srob a vidiet ze tam je zakreslena dierka zvrchu...takze na tych prvych modeloch to vyriesili takto.. ako to mam cize nie dobre a potom to asi zmenili -poprosim majitela rok 57 nech mi potvrdi to co si myslim- ta dierka usti do nadrze a vlastne si nasava ten vduch cez tu vrchnu dierku priamo do nadrze vytekaniu chceli zabranit tym ze otvor je vlastne v tvare L z nadrze do dierky v srobe-to ale problem s vytekanim nevyriesil....:huh: vid schema
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. dub 2020 07:04 - 12. dub 2020 07:17 #6 od pedol
Odpověděl pedol pro téma odvzdušnění nádrže
Z jakého typu je ta nádrž nevím, už tak byl problém najít na netu ten pohled zespodu. Výrobce ale neřešil odvzdušnění jak ho máte vy, protože by tomu cákalo jako vám. Vzal bych kulatinu o vhodném průměru a zkusil lehce prorazit svislý otvor se závitem. Snad by se dalo poznat, zda je úder měkký, t.j. náraz na barvu či tmel, anebo tvrdý na zaletovanoý, hledaný otvor. Možná se vám ozve nějaký majitel 501 a potvrdí, že tam ten otvor byl. Pak by pomohlo provrtání úzkým vrtáčkem shora. Toto jste četl?
" Ten otvor v nádrži M6 pokračuje v podobě odkapní trubičky pod dno nádrže. Mimochodem, musí být průchozí. Konec trubičky je viditelný, když si lehnete pod skútr. Závit M6 ale nepokračuje až nahoru pod nosič, ale otvor je kousek od shora bez závitu a je o něco širší, takové osazení. V jeho stěně je pak boční otvůrek do nádrže. Neboli:
Podtlak v nádrži při odtékání benzinu se vyrovnává takto:
Vzduch z okolí proudí trubičkou zespodu nahoru přes podélné a pak příčné vrtání šroubu až do toho oasazení. Z osazení (je to vlastně taková komůrka) potom do vlastní nádrže.

Dost často je boční otvůrek v osazení do nádrže neprůchozí (koroze či vylévání nádrže nějakým sajrajtem).
Takovéto řešení odvzdušnění má výhodu, že při převrácení skůtru na záda, benzin nevytéká. Je však potřeba mezi nádrž a nosič dát těsnící podložku vzdornou benzínu a oleji
. "

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.652 sekund

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Kubálková
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account