odvzdušnění nádrže
- 505
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 256
12.04.2020, 11:35 #7
od 505
Odpověděl 505 pro téma odvzdušnění nádrže
Pane Pedol vy máte fotku nádrže z 502 nebo 505, u nádrží 501 ze začátku výroby to nejspíš bylo jinak, pochybuji že by tohle zrovna někdo někdy předělával. S tímhle problémem to bude poněkud složitější protože modelům 501 se věnuje výrazně méně sběratelů a hodinářúm z roku 57 už vůbec, zkusil bych kontaktovat Marcela Malypetra ten by mohl vědět víc.
Před časem jsem naskenoval jeden z prvních katalogů na 501, není to teda dokonalý a ještě úplně hotový, ale když vidím některý listy z katalogu v zoufalé kvalitě tak to moje je uplnej luxus.
zde katalog 501
Před časem jsem naskenoval jeden z prvních katalogů na 501, není to teda dokonalý a ještě úplně hotový, ale když vidím některý listy z katalogu v zoufalé kvalitě tak to moje je uplnej luxus.
zde katalog 501
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vili603
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 94
12.04.2020, 07:21 - 12.04.2020, 08:04 #8
od vili603
Odpověděl vili603 pro téma odvzdušnění nádrže
zdravim,
pre istotu som to nafotil aj z inych stran ci nahodou tam nieco nevidno..To by bolo fajn keby sa mi ozval pan co ma rok 57 ako to tam bolo riesene...priznam sa nechcem ist na slepo a dokalicit tu nadrz.. ale..
Ta dierka v tom otvore nosica by mala asi vyustit niekam.. tak skusim nieco vymysliet len sa k nej tazko dostat a nechcem tam nieco zalomit... nejaky tenky prizinovy droz citam som tu ze ihlu na maso...cize je predpoklad ze kedze tam je ta dierka by mala mat vyustenie niekde zvonka nadrze aby to vlastne plnilo ten ucel....uvazujem spravne?
dik vh
PS prave si tu citam o tom ale vyzera to odvzdusnenie asi riesili tak ako mam... vid schema.... je tam zakresleny ten srob a vidiet ze tam je zakreslena dierka zvrchu...takze na tych prvych modeloch to vyriesili takto.. ako to mam cize nie dobre a potom to asi zmenili -poprosim majitela rok 57 nech mi potvrdi to co si myslim- ta dierka usti do nadrze a vlastne si nasava ten vduch cez tu vrchnu dierku priamo do nadrze vytekaniu chceli zabranit tym ze otvor je vlastne v tvare L z nadrze do dierky v srobe-to ale problem s vytekanim nevyriesil.... vid schema
pre istotu som to nafotil aj z inych stran ci nahodou tam nieco nevidno..To by bolo fajn keby sa mi ozval pan co ma rok 57 ako to tam bolo riesene...priznam sa nechcem ist na slepo a dokalicit tu nadrz.. ale..
Ta dierka v tom otvore nosica by mala asi vyustit niekam.. tak skusim nieco vymysliet len sa k nej tazko dostat a nechcem tam nieco zalomit... nejaky tenky prizinovy droz citam som tu ze ihlu na maso...cize je predpoklad ze kedze tam je ta dierka by mala mat vyustenie niekde zvonka nadrze aby to vlastne plnilo ten ucel....uvazujem spravne?
dik vh
PS prave si tu citam o tom ale vyzera to odvzdusnenie asi riesili tak ako mam... vid schema.... je tam zakresleny ten srob a vidiet ze tam je zakreslena dierka zvrchu...takze na tych prvych modeloch to vyriesili takto.. ako to mam cize nie dobre a potom to asi zmenili -poprosim majitela rok 57 nech mi potvrdi to co si myslim- ta dierka usti do nadrze a vlastne si nasava ten vduch cez tu vrchnu dierku priamo do nadrze vytekaniu chceli zabranit tym ze otvor je vlastne v tvare L z nadrze do dierky v srobe-to ale problem s vytekanim nevyriesil.... vid schema
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pedol
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 812
12.04.2020, 07:04 - 12.04.2020, 07:17 #9
od pedol
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Odpověděl pedol pro téma odvzdušnění nádrže
Z jakého typu je ta nádrž nevím, už tak byl problém najít na netu ten pohled zespodu. Výrobce ale neřešil odvzdušnění jak ho máte vy, protože by tomu cákalo jako vám. Vzal bych kulatinu o vhodném průměru a zkusil lehce prorazit svislý otvor se závitem. Snad by se dalo poznat, zda je úder měkký, t.j. náraz na barvu či tmel, anebo tvrdý na zaletovanoý, hledaný otvor. Možná se vám ozve nějaký majitel 501 a potvrdí, že tam ten otvor byl. Pak by pomohlo provrtání úzkým vrtáčkem shora. Toto jste četl?
" Ten otvor v nádrži M6 pokračuje v podobě odkapní trubičky pod dno nádrže. Mimochodem, musí být průchozí. Konec trubičky je viditelný, když si lehnete pod skútr. Závit M6 ale nepokračuje až nahoru pod nosič, ale otvor je kousek od shora bez závitu a je o něco širší, takové osazení. V jeho stěně je pak boční otvůrek do nádrže. Neboli:
Podtlak v nádrži při odtékání benzinu se vyrovnává takto:
Vzduch z okolí proudí trubičkou zespodu nahoru přes podélné a pak příčné vrtání šroubu až do toho oasazení. Z osazení (je to vlastně taková komůrka) potom do vlastní nádrže.
Dost často je boční otvůrek v osazení do nádrže neprůchozí (koroze či vylévání nádrže nějakým sajrajtem).
Takovéto řešení odvzdušnění má výhodu, že při převrácení skůtru na záda, benzin nevytéká. Je však potřeba mezi nádrž a nosič dát těsnící podložku vzdornou benzínu a oleji. "
" Ten otvor v nádrži M6 pokračuje v podobě odkapní trubičky pod dno nádrže. Mimochodem, musí být průchozí. Konec trubičky je viditelný, když si lehnete pod skútr. Závit M6 ale nepokračuje až nahoru pod nosič, ale otvor je kousek od shora bez závitu a je o něco širší, takové osazení. V jeho stěně je pak boční otvůrek do nádrže. Neboli:
Podtlak v nádrži při odtékání benzinu se vyrovnává takto:
Vzduch z okolí proudí trubičkou zespodu nahoru přes podélné a pak příčné vrtání šroubu až do toho oasazení. Z osazení (je to vlastně taková komůrka) potom do vlastní nádrže.
Dost často je boční otvůrek v osazení do nádrže neprůchozí (koroze či vylévání nádrže nějakým sajrajtem).
Takovéto řešení odvzdušnění má výhodu, že při převrácení skůtru na záda, benzin nevytéká. Je však potřeba mezi nádrž a nosič dát těsnící podložku vzdornou benzínu a oleji. "
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vili603
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 94
11.04.2020, 18:05 - 11.04.2020, 18:12 #10
od vili603
Odpověděl vili603 pro téma odvzdušnění nádrže
zdravim ne... je mozne ze mi to ten lakyrnik zatrel.... kua... mozem sa ja cudovat.
ta nadrz je 501 r 57? na foto? ak ano poprosim foto ak by sa dalo by som ju vysparchal - cize potom ten srob na odvzdusnenie, ma byt iny... nie zvrchu diera ale zo spodu- si myslim..
ale pozeram ze nic tam akoby netrci nejaka trubka tak neviem ci to tam vobec bolo ci ako to bolo riesene na tych prvych skutroch..
ta dierka v zavite nosica ma ist tam von k tomu otvoru?
dik..vh
ta nadrz je 501 r 57? na foto? ak ano poprosim foto ak by sa dalo by som ju vysparchal - cize potom ten srob na odvzdusnenie, ma byt iny... nie zvrchu diera ale zo spodu- si myslim..
ale pozeram ze nic tam akoby netrci nejaka trubka tak neviem ci to tam vobec bolo ci ako to bolo riesene na tych prvych skutroch..
ta dierka v zavite nosica ma ist tam von k tomu otvoru?
dik..vh
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pedol
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 812
11.04.2020, 10:02 #11
od pedol
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Odpověděl pedol pro téma odvzdušnění nádrže
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- vili603
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 94
10.04.2020, 18:28 #12
od vili603
Odpověděl vili603 pro téma odvzdušnění nádrže
Zdravim, prijemne sviatky prajem
CZ 501 r.v 57 hodinar.
ja som dnes riesil odvzdusnenie ale neviem ako dalej.. problem je ze tam mam ten srob urobeny s dierkou zvrchu a potom kolmo na os... ako na foto cize diera je v tvare L... ale mam problem ze mi z toho stale vyteka benzin a dost... daval som tam aj lepsie tesnenie ale vyzera to tak ze to vsetko vyteka cez ten srob... niekde som tu cital ze ten srob by mal byt otvor zospodu a kolmo- nie zvrchu aj ked mi to potom logiku nedava...pretoze by diera bola z nadrze do nadrze.. dierka je priechodzia ide ide do nadrze.....cize si tha vzduch zvrchu cez L otvor do nadrze...tak mi to nejak logicky dava ale mozno sa mylim...
Len podotykam ze 501 hodinar nema resp. tam nevidim ziadnu inu trubicku na odkapavania co sa tu spomina vo fore je tam len ta dierka a ine nic..
Poprosim o radu ci mam srob spravny pripadne co s tym....
dakujem
CZ 501 r.v 57 hodinar.
ja som dnes riesil odvzdusnenie ale neviem ako dalej.. problem je ze tam mam ten srob urobeny s dierkou zvrchu a potom kolmo na os... ako na foto cize diera je v tvare L... ale mam problem ze mi z toho stale vyteka benzin a dost... daval som tam aj lepsie tesnenie ale vyzera to tak ze to vsetko vyteka cez ten srob... niekde som tu cital ze ten srob by mal byt otvor zospodu a kolmo- nie zvrchu aj ked mi to potom logiku nedava...pretoze by diera bola z nadrze do nadrze.. dierka je priechodzia ide ide do nadrze.....cize si tha vzduch zvrchu cez L otvor do nadrze...tak mi to nejak logicky dava ale mozno sa mylim...
Len podotykam ze 501 hodinar nema resp. tam nevidim ziadnu inu trubicku na odkapavania co sa tu spomina vo fore je tam len ta dierka a ine nic..
Poprosim o radu ci mam srob spravny pripadne co s tym....
dakujem
Přílohy:
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.296 sekund