Přívěsný vozík PAv-40 jehož dřívějším výrobcem byl národní podnik Avia, potom Kovozávody, podnik místního průmyslu v Semilech. Vozík je určen pro přepravu nákladu (zavazadel), a připojuje se za motocykl nebo skútr, jehož motor má nejméně 125 cm3. Je zvláště vhodný pro turistiku, protože ložný prostor vozíku je dosti velkého objemu a je uzamykatelný příklopným víkem. Víko je utěsněné měkkou tvarovou pryží a chrání zavazadla před prachem a vlhkem. Jednoduchý trubkový rám je spojen je spojen s motocyklem ojí a křížovým kloubem se dvěma stupni volnosti, takže vozík zachovává svislou podélnou rovinu s rovinou motocyklu (skútru).Jediné kolo malých rozměrů je zavěšeno na vlečené kyvné vidlici, která tvoří ve skutečnosti vahadlo a je odpérována dvěma šrobovitými pružinami, které jsou zapouzdřeny a jsou při propérování stlačovány. Předpětí těchto pružin lze jednoduchým způsobem seřizovat, čímž se reguluje tvrdost pérování. Seřízením pérování a správnou volbou tlaku vzduchu v pneumatice v závislosti na celkové hmotě vozíku lze dosáhnout velmi dobrých jízdních vlastností. Vozík má svítilnu pro koncové a brzdové světlo, která je propojena se světly tažného vozidla. Na postranních ochranných trubkách, chránící boky vozíku před poškozením, jsou připevněny odrazky. Křížový kloub na motocyklu je připevněn na konzole, která je nesena lehkými trubkovými vzpěrami. Tyto vzpěry jsou upevněny jednak šrouby stupaček pro spolujezdce a jednak na horních čepech zavěšení tlumičů zadního kola motocyklu. U skútru ČZ je křížový kloub připevněn prostřednictvým kotevní desky přímo na zadní část karosérie. Další a podrobnější informace o vozících PAv najdete na stránkách MotoMagazínu. Popis