Ako na nastavenie zmesi

Více
11.09.2017, 18:16 #7 od pavel_v
Odpověděl pavel_v pro téma Ako na nastavenie zmesi
Zdar,

plynové šoupě musí při povolení rukojeti ťuknout o šroub dorazu - to je slyšet. Zároveň pozoruj chod rukojeti, případně prohlédni bowden, jestli na něm není nějaký ostrý zlom. Nebo vymontuj bowden a zkus rukou chod lanka. Tím se vyloučí zasekávání.
Zvyšující se otáčky ukazují spíš na falešný luft - je měněné gufero na klice? Těsní příruba karburátoru? (prohnutí se dá ověřit např. pomocí pravítka nebo šuplery). Těsní víko ložiska ze strany dynama? Stav isolační podložky pod karburátorem...?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11.09.2017, 12:02 #8 od loni
Odpověděl loni pro téma Ako na nastavenie zmesi
Ahoj,
diky obom za rady, urobil som co bolo v mojich silach a mam pocit ze skuter startuje lepsie a chodi tiez OK az na niekolko "much."
Najvacsi problem je ze sa mi uz niekolkokrat pri normalnej jazde stalo nasledovne: pri vyradeni rychlosti motor vyleti do maximalnych otacok a toci, huci a v podstate nejde vypnut. Skusal som vytiahnut klucik, nepomoze, hrat sa s plynom, nepomoze az ked uzatvorim kohutikom privod paliva, tak po chvili sa otacky znizia a motor skape. V podstate hned v zapati ide normalne nastartovat a pokracujem v jazde, plyn reaguje normalne. Zda sa mi ale ze pri radeni, medzi rychlostami maju otacky tendenciu stupat, nie klesat aj ked je plyn zatvoreny.

Mam niekolko myslienok co to moze byt ale rad by som poznal nazor ostatnych:
- mozno sa zasekava plynove supatko v rucke alebo bowden? pri testovani so stojacim skutrom som to ale nevedel zopakovat, ani dobre otestovat
- nieco mechanicke v karburatore? zadrhava ihla?
- napriek stelovaniu je proste este stale zle nastavena zmes

Co by ste poradili? Diky! Pripadne niekto v BA alebo okoli ze by sme to pozreli spolu?
M.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24.06.2017, 06:01 #9 od Jozef Časnocha
Odpověděl Jozef Časnocha pro téma Ako na nastavenie zmesi
Ahoj, karbec si daj v prvom rade vycistit ultrazvukom, doma ho nikdy dobre nevycistis. Este pred tym ale skontroluj volu supatka bez ihly, ak je prilis velka karbec nikdy nenastavis, a takyto kus si odloz do buducnosti, viem ze su firmy, co tuto poruchu zacinaju opravovat (repas stoji cca 200€) ale radsej by som zohnal druhy karbec.
Ak mas karbec uz super hotovy a nasadeny, pred stelovanim si nastav odtrh, vycisti vzduchovy filter a potom sa mozes dat do stelovania karboratoru. Stelovanie sa robi vzdy na motere ohriatom na prevadzkovu teplotu. Vzdy dodrzuj palivovu zmes, pri akej si nastavoval karbec, ziadne fenestralne metody!
Volnobeh ma na starosti volnobezna tryska, tu nemas velmi co nastavovat, poloha supatka je asi 1/2 az 3/4 otacky.
Dalej nastavujes 1/3 otacok motora, podla toho ci je po zabehu alebo po vybruse nastavis ihlu po vybruse musi byt vysie, po zabehu ju spustas dole, vyrobca pise na vzduchovej tryske 1/4 az 1/2 otacky, ale z mojej skusenosti to byva 1 az 1 a1/2 otacky, ale to zistis pri vozeni sa ak je izolator biely, zmes je chudobna, to znamena, ze das menej vzduchu, povozis sa 5 minut (plyn max do jednej polovice) vyberies sviecku, ak je cierna, je to bohata zmes takze treba viac vzduchu.
Potom je este horne nastavenie karburatora, z vyroby je hlavna tryska 90 ale v hornych otackach prasa s touto tryskou kucka, vacsinov sa dava 95 ka, ale pocul som aj o 110, ale to by uz asi dost zralo benzin.
Este ma napadlo, pred tymto vsetkym sa uisti, ze mas sprave pripojenu indukcnu cievku a dobry kondenzator. Dnesne kondaky odchadzaju tak po 500 km (vibraciami).
Dufam, ze Ti to pomoze.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16.06.2017, 18:06 #10 od pedol
Odpověděl pedol pro téma Ako na nastavenie zmesi

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16.06.2017, 13:31 #11 od loni
Ako na nastavenie zmesi vytvořil uživatel loni
Ahoj skutristi,
skuter mi tazko startuje a zle slape v nizkych otackach. Rad by problem vyriesil a zaroven sa nieco nove naucil - ako si sam dobre nastavit bohatost zmesi?
Teoreticky to asi viem, ale nemam prakticku skusenost.
Rozobral a vycistil som karburator, ihlu mam v 2 zareze zvrchu a podla navodu sa pokusal nastavit srob supatka a bohatosti pri volnobehu.

Co sa mi nezda je ze pri skusobnej jazde som sice mal pocit ze motor taha fajn, ale stalo sa mi ze pri zatvoreni plynu a vyradeni rychlosti motor "sam" vybehol do otacok a ukludnil az pri zaradeni rychlosti. Vymontoval som sviecku aby som zistil ci ide o prilis bohatu alebo prilis chudobnu zmes ale neviem to dobre posudit.

Co by ste mi poradili ako to sam najlepsie sam nastavit? Vopred diky!





Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.120 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account