Lze přebrousit válec z 501 (i z 502) na 215ccm???

Více
05.07.2010, 21:34 - 05.07.2010, 21:43 #7 od Aleš16
Mělo by to jít.Akorát by to chtělo předělat klikovku a nechat tam dát místo originální ojnice ,ojnici z 350 s uložením horního oka ojnice na jehlách.Průměr 16 mm.Dolů potom pokud máš dynamostarter tak na pravou stranu dát válečkové ložisko nu305 c.Nebo lepší kuličkové ložiško a na levou stranu dát také dvě lepší kuličková ložiska.Možná se zvednou vybrace motoru,ale ten se nechá ve předu uložit na silentbloky a vybrace se stratí.O uložení motoru jsem tady už před několika lety psal.Mám také ojnici z Jawy 350 a na pravo válečkové ložisko a žádné problémy s tím nemám.Tyto úpravy jsem udělal když jsem zvýšil výkon motoru.A karbec mám ze 638 průmer 28 mm.Aleš16

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12.06.2010, 07:53 #8 od frikulin
Vím, že se tam tyto motory dají napasovat tuto úpravu ale odmítám. Nechtěl jsem, aby to vyznělo že chci jezdit na skútru 95-100km/h. Chtěl bych jen co nejcitlivějším způsobem mít lehkou (né výraznou) výkonovou rezervu. A vybroušení válce na větší obejm mi přišlo takové "nejlepší" například pro objem 200ccm klasického válce je potřeba píst 62,5mm člověka co mi píst na míru udělám mám a válec nezničím, protože půjde kdykoliv znovu přebrousit. Přehřívání u skútra s ventilátorem nehrozí, zátěž ojnice musí být dle mého soudu sice vyšší nicméně v mezích a ostatní komponenty jako spojka převodovka....to je spíš závislé na stylu jízdy než na tom jaký mám výkon (do určité míry samozřejmě). Včera jsem se byl na skútru projet a na benzínce ke mě přistoupil chlapík a povídá, že skútra měl, že na něm 3 roky jezdil v zimě v létě do práce a sám od sebe dodal....ale ta jízdy ve dvou nebo to kopečka...hrůza...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11.06.2010, 14:23 #9 od 505
Ale pokud toužíš po větším výkonu, tak jednodužší je tam dát motor čz 250, i tak to není jednoduché ale pár lidí už to dělalo a určitě by mohlo poradit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10.06.2010, 15:46 #10 od frikulin
Generálku jsem si dělal sám. A ačkoliv nejsem zase tak starý, motorů jsem zajížděl už až dost (hlavně závodního pionýra), vím že se ještě uvolní a karbec bohatý mám- motoru neubližuju o tom jsem přesvědčen. Navíc má kvalitní olej a má ho dostatek :) 2000km...? Možná když se všechno povede bude mít před jízdou na slovensko 1000km :D Každopádně jak rychle myšlenky na tuning motoru přišly tak zase rychle odešly :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10.06.2010, 14:02 #11 od 505
No jestli máš 500Km po go a už to honíš 70kou tak potěš koště, ten motor je ještě syrovej a potřebuje zajíždět a pokud ho máš správně seřízenej na záběh tak ani o moc rychleji jezdit nemůže, nejdřív je potřeba v pohodě najet těch 2000Km dle příručky, a pak přestavit karbec případně i seřídit zapalování a potom můžeš skoumat jestli nekomu stíháš nebo ne. A poměřovat jestli stíháš 502ce není uplně ideální, na motoru jsou sice nepatrné změny ale sou, a dle literatury to je něco přes jeden kůň ve prospěch 502.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10.06.2010, 07:59 #12 od frikulin
Já nevim no. Zvažuji jen alternativy :-) Nechci skútra "bastlit" větší výbrus si myslím, že ani bastlení není. Otázka komprese je samozřejmě jasná...hlavu bych si upravil tak, aby komprese nestoupla. Druhá věc je ta že motor má po GO něco přez 500km a představa že to celé zase tahám ven mě děsí :-D Jeli jsme domu já na 501 kamarád na 502....já po GO on motor značně ojetý vibrující nicméně fungující. Jeli jsme pořád okolo 70km/h, on měl rezervu já moc ne. V jednom nemám problém...to už musí být sakra kopec, abych se uchýlil k řazení dvojky jinak pořád 4 někdy 3. Bojím se jen toho, že až připřáhnu páva bude to ve dvou tragédie. Otázka brzd je jasná....přední nepoužívám protože by mi vyrazila řidítka z ruky (nemá někdo radu na lehkou úpravu aby šla používat? ) zadní je "ostrá" ale na malém kolečku flekuje dost rychle při intenzivním brždění. Asi se na úvahy o převrtání motoru vykašlu, přeci jen je to veterán jak má být v tuto chvíly a nebudu se v tom vrtat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.103 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account